| چگونه توانستیم با افزایش اعتماد به نفس دانش آموز سطح یادگیری او را بهبود بخشم |
| کد مقاله : 1159-CNF |
| نویسندگان |
|
زاهده رحمانیان *، احسان قربانی سی سخت گروه علوم انسانی، پردیس شهید ایزدپناه، دانشگاه فرهنگیان، یاسوج |
| چکیده مقاله |
| کودکانی که اعتماد به نفس بالائی دارند، میل به تجربه کردن و آزموندن موقعیت ها و موفقیت های اجتماعی- تحصیلی است. آما آن هایی که اعتماد به نفس پایین تری دارند، هیچ گاه به برقراری ارتباط با دیگران و کسب امتیازات اجتماعی- تحصیلی نمی اندیشند. یکی ازدلایل عدم یادگیری در کودکان ضعف دراعتمادبه نفس است واین رابطه مستقیمی باچگونگی نگرش فرد نسبت به خو د دارد درمان آن بدون توجه به اصول وروشهای تقویت اعتمادبه نفس انجام نمی پذیرد . از مهم ترین عوارض عدم اعتماد به نفس کم رویی می باشد. در سال تحصیلی1399-1400وقتی مشاهده کردم که یکی ار دانش آموزانم در فعالیت های داوطلبانه شرکت نمی کند ، کند نویس ، حواس پرت ، در نوشتن استرس دارد .اومعمولا مشق هایش را در منزل نمی نوشت و در زنگ های تفریح می نوشت ، دست هایش کثیف بود و کمتر سعی می کرد در فعالیت های کلاسی و فعالیت های گروهی شرکت نماید . بعد از تجزیه و تحلیل اطلاعات ، با راهکارهایی همچون تشویق ، دادن مسئولیت به وی ، صحبت با پدر و نامادریش ودر نظر گرفتن توانائی هایش ، اعتماد به نفس دانش آموز را تقویت و یادگیری دانش اموز را در دروس افزایش دهم. |
| کلیدواژه ها |
| دانش آموز، یادگیری، اعتماد به نفس، عدم رعایت بهداشت، نامادری. |
| وضعیت: پذیرفته شده |