تبیین اهداف آموزش های برخط بر اساس اسناد تحولی آموزش و پرورش ایران |
کد مقاله : 1114-CNF |
نویسندگان |
فاطمه یوسفی *، مجید مشایخی پور، فاطمه بابایی زاده علوم تربیتی |
چکیده مقاله |
هدف پژوهش حاضر تبیین اهداف آموزشهای برخط بر اساس اسناد تحولی آموزش و پرورش ایران است. روش پژوهش توصیفی- تحلیلی است. یافتههای پژوهش نشان داد که فضاها و مراکز آموزشی و تربیتی در افق ۱۴۰۴، زمینه ساز تحقق اهداف و برنامه های نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی و تأمین کننده نیازهای فردی و جمعی دانش آموزان، متناسب با ساحت های شش گانه تربیت و الزامات برنامه درسی ملی، استانداردهای بین المللی، با هویت و ویژگی های معماری اسلامی ـ ایرانی، دارای ظرفیت بالا در تعاملات فرهنگی و اجتماعی محله، امکان دسترسی آسان به محیطی مقاوم، ایمن، با نشاط، دوست داشتنی، دوستدار محیط زیست، بهره مند از انرژی های پاک (تجدید پذیر) و مجهز به تجهیزات و فناوری های نوین بومی برای یادگیری می باشند. اهداف آموزش برخط که به دست آمد عبارتند از: بهینه کدن فرایند یادگیری و یاددهی، استفاده از تکنولوژی های به روز، فراهم کردن زیرساختهای آموزش برخط ، تحقق عدالت تربیتی انطباق با فناوری های نوین. |
کلیدواژه ها |
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اموزش برخط ، اهداف تربیتی |
وضعیت: پذیرفته شده |