بررسی آسیب های اجتماعی نوپدید با تمرکز بر نقش آموزش وپرورش |
کد مقاله : 1060-CNF |
نویسندگان |
بهاره حیدریان * دانشگاه فرهنگیان پردیس بنت الهدی صدر قزوین |
چکیده مقاله |
آسیب های اجتماعی نوپدید ،آسیب های حاصل از شبکه های مجازی هستند که در هر دوره ای جوانان،نوجوانان و حتی کودکان را تحت تاثیر قرار می دهندو با توجه به گسترش روز افزون این آسیب ها و اهمیت کنترل آن،نباید ازبررسی نقش آموزش وپرورش به عنوان گستردهترین دستگاه فرهنگی کشور غافل شد. هدف پژوهش حاضر نیز بررسی انواع آسیب های اجتماعی نوپدید با تمرکز بر نقش آموزش و پرورش می باشد بنابراین این موضوع با استناد به منابع معتبرعلمی و با روش توصیفی-تحلیلی مورد پژوهش و گردآوری قرار گرفته است..نتایج این پژوهش حاکی از آن است که انواع آسیب های اجتماعی نوپدید در چهار حیطه اینترنت،تهاجم فرهنگی،ماهواره و همسالان قرار می گیرند و وزارت آموزش و پرورش در جهت مدیریت آسیب های اجتماعی با ارائه برنامه هایی با رویکرد پیشگیری اولیه در قالب های متنوع آموزشی ،فرهنگی و ترویجی از قبیل کارگاههای آموزشی،جشنواره ها،نمایشگاه ها،محصولات فرهنگی- آموزشی می تواند نقش موثری را ایفاکند. |
کلیدواژه ها |
آسیب اجتماعی،نوپدید،آموزش وپرورش |
وضعیت: پذیرفته شده |