تاثیر عدالت آموزشی بر آموزش مجازی |
کد مقاله : 1026-CNF |
نویسندگان |
مرتضی بزرگمهر * آموزش و پرورش |
چکیده مقاله |
هدف کلی تحقیق حاضر بررسی تاثیر عدالت آموزشی معلمان بر آموزش مجازی میباشد. برای این منظور عدالت آموزشی بر اساس نظریه(EJQ) و آموزش مجازی بر اساس نظریه کیم و همکاران تعریف و در این راستا 1 فرضیه اصلی و 4 فرضیه فرعی تنظیم گردیده است. جامعه آماری این پژوهش عبارت است از کلیه ی معلمان مدارس شهر همدان که است که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای و جدول جرسی و مورگان تعداد 136 نفر به نوان نمونه انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار جمعآوری اطلاعات دو پرسشنامه؛ پرسشنامه عدالت آموزشی(EJQ) و پرسشنامه آموزش مجازی کیم و همکاران (۲۰۰۵) می باشد. برای آزمون فرضیه های تحقیق از آزمونهای کولموگروف-اسمیرنف، r پیرسون و رگرسیون استفاده گردیده است. نتایج حاصل بیانگر این است که عدالت آموزشی معلمان و ابعاد آن(نحوه آموزش، راهنمایی و تعامل، توجه و احترام، توجه به شرایط) با آموزش مجازی آموزش و پرورش استان شهر همدان وجود دارد. |
کلیدواژه ها |
عدالت، عدالت آموزشی، آموزش، آموزش مجازی |
وضعیت: پذیرفته شده |