چگونه توانستم اثرات منفی آموزش مجازی (استفاده ازوسایل ارتباط جمعی : تلفن همراه) را در بین دانش آموزان کلاس کاهش دهم؟
کد مقاله : 1023-CNF
نویسندگان
الهام کوهی اقدم *1، الهه کوهی اقدم2، مژگان عاشقی3، مریم داودی4
1آموزگار /آموزش و پرورش شهرستان رودهن
2آموزگار /آموزش و پرورش منطقه رودهن
3معاون آموزشی /آموزش و پرورش رودهن
4مدیر/آموزشو پرورش منطقه رودهن
چکیده مقاله
تلفن همراه جای خود را بین افراد خانواده به‌ویژه جوانان در همه جهان از جمله ایران بازکرده اســت اســتفاده از تلفن همراه در جهان به طور چشــمگیری در حال افزایش است. تعداد استفاده‌کنندگان تلفن همراه خبر از وقوع یک انقلاب ارتباطی را می‌دهد؛ اما گاهی اســتفاده بیش از حد دارای آثار اخلاقی و اجتماعی مثبت و منفی هست. اســتفاده ناصحیح از تلفن همراه موجب بروز مشکلات و آسیب‌های جدی اجتماعی و فرهنگی می‌شود. امروزه یکی از عرصه‌های مهم و پهناوری که میزبان وسایل نوین ارتباطی و دانش نو هست باتوجه‌به شرایط به وجود آمده و گسترش ویروس کرونا در دو سال اخیر آموزش‌وپرورش است. ازینرو با خود تصمیم گرفتم در سال تحصیلی 1402-1401 باتوجه‌به اینکه باتوجه‌به صورت ترکیبی صورت گرفت اقداماتی را در جهت کم‌کردن این آسیب‌ها با توجه به اینکه مخاطب اصلی دانش‌آموزان هستند انجام دهم و این تغییروتحول بزرگ در آموزش را، گوشزد نمایم و بگویم که چگونه توانستم اثرات منفی آموزش مجازی (استفاده از تلفن همراه) را در بین دانش‌آموزان کلاسم کاهش دهم؟ در پژوهش حاضر از روش توصیفی استفاده و داده ها به صورت کیفی (تفسیری) بر اساس اسناد و مدارک موجود تحلیل شده اند. نتایج حاکی از آن است ما چیزهایی را آموزش می‌دهیم که می‌دانیم، ما مانند خودمان را بازسازی می‌کنیم. گندم از گندم بروید، جو ز جو. دانش‌آموزان ما همان گونه می‌شوند که تربیت شده‌اند. این‌گونه وسایل همچون تلفن همراه نه‌تنها تأثیر منفی بر روی تحصیل دانش‌آموزان ندارد گاهی در برخی موارد به آن‌ها در مسائل آموزشی کمک هم می‌کند .
کلیدواژه ها
آموزش ترکیبی، وسایل ارتباط‌جمعی، تلفن همراه، دانش‌آموزان
وضعیت: پذیرفته شده